Tisíce majiteľov vozidiel už navštívilo servis kvôli tomu, že kým mali automobil zaparkovaný pod holým nebom, búrka s padajúcimi krúpami sa zjavila v priebehu pár minút a tie nechránené vozidlo poškodili. Automobil treba chrániť aj pred poveternostnými vplyvmi, ktoré sú schopné rýchlo sa zmeniť a veľké padajúce krúpy, ktoré sú sprievodným javom búrok, sú nebezpečné pre človeka, no zároveň dokážu poškodiť všetko, čo im stojí v ceste. Opravy vozidiel po zásahu krúpami sú stále častejšie.
Našťastie už aj na Slovensku existujú servisy, ktoré poskytujú aj opravy karosérii po krupobití, čím pomáhajú nešťastným majiteľom áut, ktorých táto smola zasiahla, a nie sú to žiadni nováčikovia, pretože v ich servisoch sa už vystriedali tisícky vozidiel aj z iných častí sveta. Metóda, oprava po krupobiti ktorú pri oprave používajú, sa nazýva PDR, čo je skratka od slov Paintless dent repair.
Známa je už vyše dvadsať rokov, no na Slovensko dorazila iba nedávno, ale v oblasti automobilového priemyslu je veľmi preferovaná, a má to niekoľko príčin:
-čas opráv sa týmto skráti
-finančné náklady sa minimalizujú
-pri oprave nie je nutné vozidlo opäť lakovať
-výsledný efekt je jedinečný
-automobil sa po tomto zásahu považuje za nepoškodené, a to znamená nezmenenú zostatkovú cenu
-metódu PDR uznávajú aj servisy, poisťovne, výrobcovia áut či autobazáre, ale aj zákazníci
Vozidlá sa dajú opraviť dvoma spôsobmi: vytláčaním alebo vyťahovaním. Na vytláčanie sa používajú špeciálne nástroje a výkon sa prevádza z vnútornej strany auta, lebo je takto možné dostať sa aj do nedostupných miest. Vyťahovanie je možné z vonkajšej strany karosérie najmä preto, že je problematické dostať sa k niektorým jej častiam zvnútra, a to nalepením hríbikov, ktoré deformáciu narovnajú ich vytiahnutím. Aby bola oprava dokonalá, jemnými vyklepávaniami sa doladia menšie nerovnosti takmer do dokonalého tvaru. Voľným okom nič nezbadáte, takže vaše autíčko bude opäť ako nové.