Ak meškanie letu claimcloud.cz spôsobí jedna z mimoriadnych okolností, váš nárok na kompenzáciu sa nekoná. Medzi mimoriadne okolnosti sa radí aj mimoriadna technická porucha. V tomto prípade si však treba dávať veľký pozor na slovíčka. Technická porucha totiž nie je mimoriadna technická porucha. Tento drobný rozdiel, pritom letecké spoločnosti veľmi rady používajú vo svoj prospech.
Ak vám meškal let a vy začnete riešiť náhradu škodu, letecká spoločnosť s veľmi veľkou pravdepodobnosťou vytiahne mnohé tromfy z rukáva. Prvým z nich býva práve dôvod meškania. Namiesto toho, aby vyšli s farbou von a platili za to, za čo by mali, vyrukujú s mimoriadnou okolnosťou. Práve technická porucha býva u leteckých spoločností veľmi populárna. Pokiaľ by ste sa s takýmto odôvodnením stretli, stojte si za svojim a žiadajte o konkrétne vysvetlenie, a to ideálne písomné. Žiadajte o podrobné vysvetlenie danej technickej poruchy. Netrápte sa tým, že sa takýmto veciam vôbec nerozumiete. Rozdiel medzi technickou poruchou, ktorá je považovaná za takú, ktorej mohla letecká spoločnosť predchádzať a poruchou, za ktorú naozaj nemôže, je totiž veľmi jednoduchý.
Mimoriadna technická porucha znamená, že k chybe došlo u výrobcu lietadla. To väčšinou znamená, že z bezpečnostného hľadiska, nebude možné používať ani jedno jediné lietadlo z celej flotily. Pokazený motor, rozbité okno alebo krídlo, ktoré zázrakom odpadlo, to všetko nie je považované za mimoriadnu technickú poruchu.
Možno si teraz hovoríte, že letecká spoločnosť predsa nemôže predchádzať tomu, že z ničoho nič praskne okno alebo odletí motor. Áno, v podstate je to tak, no z právneho hľadiska je to úplne jedno. ak nejde o výrobnú chybu, nárok na kompenzáciu jednoducho máte. Preto ešte raz pripomíname, že ak letecká spoločnosť uvedie ako dôvod zamietnutia kompenzácie technickú poruchu, vždy žiadajte podrobné vysvetlenie daného problému.